Gönderen |
|
|
NAMAZLA ILGILI BAZI HADISLER |
|
|
46 Mesaj -
|
|
|
NAMAZI CEM ETMEK
Abdullah Ibni Abbas'tan rivayet edildigine gore:
Rasulullah efendimiz soyle buyurmustur:
"Allah rasulu (s.a.v) yolculukta oglen ve ikindi namazi arasinda cem yapardi...ve aksam ile yatsi arasinda cem yapardi."
(Buhari)
KULUN KIYAMET GUNU ILK HESABA çEKILECEGI SEY
Peygamber efendimiz (S;A;V) soyle buyurmustur:
"Kulun kiyamet gunu hesaba çekilecegi ilk sey namazdir"buyurmustur.
(Tirmizi)
NAMAZDA EL BAGLAMAK
Hanefiler ve Hanbelilere gore ise, namaz kilan kisi iki elini gobegin altina koyar.çunku Hz.Ali(ra) 'den rivayet edildigine gore soyle buyurmustur:
"Sag elin sol el uzerine gobegin altina konmasi sunnettir."
(Ahmed ile Ebu Davud)
Sehl b.Saad (ra) soyle rivayet etmistir:
"Insanlar sag ellerini namaz kilarken sol kollari uzerine koymakla emrolunurlardi."
(Buhari)
In$ALLAH bu hadislerden faydalanirsiniz kardê$lerim...
|
Gönderen: 06.07.2006 - 01:12 |
|
|
|
544 Mesaj -
|
|
|
Allah Razi olsun Kardesim...
Resûlullah aleyhissalâtu vesselam buyurdular:
_ Namaz; kufur ile insanlik arasinda bir perdedir. Onu terk edenler kufre yaklasmis olurlar
Iman sahibi ile imansiz arasinda bir fark vardir ki, o da NAMAZDIR.
Namazini terk eden bir iman sahibi digerinden farksiz olur
(câmiu's-sagiyir)
Vabisa B.mated'den rivayet edilen bir hadste soyle buyrulmaktadir :
"Rasullah'in namaz kildigini gordum. Rukû ettigi zaman sirtini duz tutardi. Oyle ki, uzerine su dokulecek olsa. Su dururdu"
(Ibni mace)
selam, sevgi ve DuaDua ile...
|
Gönderen: 06.07.2006 - 01:49 |
|
|
|
48 Mesaj -
|
|
|
ellerine saðlýk kardeþ..
þunu eklemek istedim:
kulun hesap günü ilk sorulacaðý amel namazýdýr, eðer tam çýkarsa iþi kolaylaþýr...eksikleri varsa nafilelerle tamamlanýr....
-böyleydi sanýrým hatýrladýðým kadarýyla yazýyorum,þuan kaynak yok yanýmda..kusura bakmayýn.-
|
Gönderen: 06.07.2006 - 09:03 |
|
|
|
2765 Mesaj -
|
|
|
Allah (c.c) razý olsun...
NAMAZ kalbe gýda, ruha þifa, bedene sýhhat, vicdana ölçü,
akla istikamet, iradeye kuvvet ve duygulara intizam verir.
NAMAZI terkeden Allah'ý terketti demektir.
NAMAZ, eþyanýn esaret isteðine karþý hürriyet ilanýdýr..
Sevgi Selam ve Dua ile...
|
Gönderen: 06.07.2006 - 10:03 |
|
|
|
|
s.a namazi cemetmek hakinda sorum olacak...Rasulullahin sebepsiz yerede namazi cem ettigi dogrumu bu konuda Buhariden bir rivayet varmi...
|
Gönderen: 06.07.2006 - 10:38 |
|
|
|
46 Mesaj -
|
|
|
Alıntı Orijýnalý kevok
s.a namazi cemetmek hakinda sorum olacak...Rasulullahin sebepsiz yerede namazi cem ettigi dogrumu bu konuda Buhariden bir rivayet varmi... |
A;S
Benim bildigim sadece yolculukta cem edermis,isterseniz hocalarimiza sorun onlar daha iyi bilirler....
Mesaj 1 kez düzenlendi. En son Ebu.Hureyre42 tarafından, 06.07.2006 - 12:29 tarihinde.
|
Gönderen: 06.07.2006 - 12:24 |
|
|
|
475 Mesaj -
|
|
|
Kardeslerim CEM etmek ne demek ve nasil yapilir
Bana ögretirmisiniz?
ALLAH sizden razi olsun
|
Gönderen: 06.07.2006 - 13:17 |
|
|
|
|
[quote]Orijýnalý ~MiNA~
Kardeslerim CEM etmek ne demek ve nasil yapilir
Bana ögretirmisiniz?
ayrýca ALLAH(C.C)sizden razý olsun Selam ve dua ile...
|
Gönderen: 06.07.2006 - 13:32 |
|
|
|
2687 Mesaj -
|
|
|
NAMAZDA CEM ETMEK SADECE HAC ZAMANINA AITTIR
ONUN HARICINDE ZARURETE BINAEN BIR HAL OLMUSSA
VAKTI GECIRMEDEN ONCEKI VAKITTE KILIP ARKASINDAN DIGER HEMEN GIREN VAKITTE NAMAZI KILMAKTIR BUNA DA CEM DIYENLER OLMUSTUR ISLAM ALIMLERINDEN ANCAK VAKTINDE KILINAN NAMAZ EN EFDALDIR YOKSA BAZEN CEM OLUR ANCAK VAKTINDE
Mesaj 2 kez düzenlendi. En son NurBahcesi tarafından, 06.07.2006 - 13:42 tarihinde.
|
Gönderen: 06.07.2006 - 13:40 |
|
|
|
475 Mesaj -
|
|
|
ALLAH razi olsun NurBahcesi abim
|
Gönderen: 06.07.2006 - 13:47 |
|
|
|
1942 Mesaj -
|
|
|
KULUN KIYAMET GUNU ILK HESABA çEKILECEGI SEY
Peygamber efendimiz (S;A;V) soyle buyurmustur:
"Kulun kiyamet gunu hesaba çekilecegi ilk sey namazdir"buyurmustur.
(Tirmizi
NAMAZ NAMAZ ÝLLE DE NAMAZ....
KENDÝMÝZÝ KANDIRMAYALIM...
NAMAZ KILMIYORSAK HEMEN BAÞLAYALIM...
EFENDÝMÝZÝ S.A.V. SON NEFESÝNDE ÜMMETÝNE SON SÖZLERÝ ÝDÝ.
NAMAZA DÝKKAT EDÝN...!
NAMAZA DÝKKAT EDÝN...!
RABBIM MAKBUL NAMAZLAR KILMAYI
HEPÝMÝZE NASÝP ETSÝN. AMÝN....!
|
Gönderen: 06.07.2006 - 14:37 |
|
|
|
|
VAKTÝNDE EDA EDÝLEMEYEN NAMAZLAR BÝRSONRAKÝ NAMAZLA CEM EDÝLEBÝLÝR.ALLAH RESULUNÜN HACDA ÝKEN ÖÐLEN VE ÝKÝNDÝ NAMAZLARINI,AKÞAM VE YATSI NAMAZLARINI CEM ETTÝÐÝNÝ SAHÝH HADÝSLERDEN OKUDUM.AYRICA ALLAH RESULU NERDE YETÝÞÝRSENÝZ ORDA KILINIZ BUYURMAKTADIR.YANÝ CEM ETMEK VARDIR.FAKAT BÝZ HAC DIÞINDA TÜM NAMAZLARIMIZI VAKTÝNDE KILMAYA ÇOK ÇOK GAYRET EDELÝM ÇÜNKÜ ALLAH KATINDA EN SEVÝMLÝ ÝBADET VAKTÝNDE KILINMIÞ NAMAZDIR.
|
Gönderen: 06.07.2006 - 14:49 |
|
|
|
46 Mesaj -
|
|
|
Alıntı Orijýnalý NurBahcesi
NAMAZDA CEM ETMEK SADECE HAC ZAMANINA AITTIR
ONUN HARICINDE ZARURETE BINAEN BIR HAL OLMUSSA
VAKTI GECIRMEDEN ONCEKI VAKITTE KILIP ARKASINDAN DIGER HEMEN GIREN VAKITTE NAMAZI KILMAKTIR BUNA DA CEM DIYENLER OLMUSTUR ISLAM ALIMLERINDEN ANCAK VAKTINDE KILINAN NAMAZ EN EFDALDIR YOKSA BAZEN CEM OLUR ANCAK VAKTINDE |
NurBahçesi kardesim hac disinsa cem edilmez mi yani?
Zaruret halinde???
|
Gönderen: 06.07.2006 - 15:24 |
|
|
|
15 Mesaj -
|
|
|
Allah'a secde eden hiçbir kul yoktur ki, Allah onun her secdesine karþýlýk bir sevap yazmasýn, onun bir günahýný silmesin ve onu secde ile bir derece yükseltmesin. Öyle ise çok secde ediniz.
Ýbni Mace, Ýkame 201
Sizi yüksek derecelere yükseltecek ve günahlarý örtecek bir þeyi göstereyim mi Sýkýntý ve meþakkat zamanýnda abdest almak, camilere sýk devam etmek ve bir namaz vaktinden sonra diðerini arzu ile beklemek
Fethü'r-Rabbani, 2.210:35
Karanlýklarda mescitlere devam edenleri, Kýyamet Günü'nde tam bir aydýnlýk ile müjdele.
Ebu Davud, Salat 50
Kulun amellerini kaydeden iki melek, gece ve gündüz kaydettiklerini Allah'a arz ederler ve Allah da sahifenin baþýnda ve sonunda hayýr; yani namaz bulunduðunu görünce : "Þahit olun ki, Ben sahifede baþtan sona yer alan bütün günahlarý affettim." buyurur.
Tirmizi, Cenaiz 9
Kýyamet gününde ümmetimin (iki alameti olacak : Biri) secde sebebiyle alnýndaki parlaklýk, (diðeri de) abdest sebebiyle kollarýndaki parlaklýktýr.
Tirmizi
Kiþinin namazýnýn uzunluðu ve hutbesinin kýsalýðý onun fýkhýnýn (ilminin) alametidir. Öyle ise, hutbeyi kýsa, namazý uzun tutun.
Müslim
Ýstikamet üzere olun. (Bunun sevabýný siz sayamazsýnýz. Þunu bilin ki, en hayýrlý ameliniz namazdýr. (Zahiri ve batýni temizliði koruyarak) abdestli olmaya ancak mü'min riayet eder.
Muvatta, Taharet 36
Selam ve dua ile!!...
|
Gönderen: 06.07.2006 - 16:35 |
|
|
ebu hureyre kardesim aciklama budur |
|
|
2687 Mesaj -
|
|
|
ben disinda olan namazlarin cem konusunda hocalarimin gorusunu verdim yoksa cem 2 namazi bir arada kilmaktir ozre binaen kilamamissan diger vakitte kaza olur aksine cem olabilmesi icin bir vakit cikmadan birini kilmak girdikten sonra digerini kilabilmektir
ama hac farklidir uygulama budur
Hanefî mezhebinin, yukarýdaki rivâyetlere iliþkin görüþü ise, vakit içinde kalmak kaydý ile namazlarýn cemedilmiþ olduðu þeklindedir. Yani Hanefîlere göre, bazý zor yolculuklarda veya þiddetli yaðmurlarda Peygamber Efendimiz (asm), meselâ öðle namazýný ikindi namazý vakti öncesine kadar, akþam namazýný da yatsý namazý vakti öncesine kadar geciktirmiþ; ve birinci vaktin içinde henüz vakit çýkmadanbirinci namazý kýldýrmýþ, hemen akabinde giren vakitte de vakit namazýný kýldýrmýþtýr. Böylece görünüþte iki namaz birleþtirilmiþ olmakla berâber; aslýnda her namaz kendi vakti içinde kýlýnmýþ olmaktadýr. Ýslâm dîni zorluklarý kolaylaþtýran, sýkýntýlarý gideren, ýztýraplarý çözen ve geniþlik veren bir rahmet dînidir. Esas olan namazýn kýlýnmasýdýr. Namazý kazâya býrakmaktansa veya büsbütün terk etmektense, bazý zorunlu hallerde bu birleþtirme kolaylýðýndan yararlanmak mümkün ve câizdir. Ancak alýþkanlýk haline getirmemeye dikkat edilmelidir.
|
Gönderen: 06.07.2006 - 22:40 |
|
|
RE: ebu hureyre kardesim aciklama budur |
|
|
46 Mesaj -
|
|
|
Alıntı Orijýnalý NurBahcesi
ben disinda olan namazlarin cem konusunda hocalarimin gorusunu verdim yoksa cem 2 namazi bir arada kilmaktir ozre binaen kilamamissan diger vakitte kaza olur aksine cem olabilmesi icin bir vakit cikmadan birini kilmak girdikten sonra digerini kilabilmektir
ama hac farklidir uygulama budur
Hanefî mezhebinin, yukarýdaki rivâyetlere iliþkin görüþü ise, vakit içinde kalmak kaydý ile namazlarýn cemedilmiþ olduðu þeklindedir. Yani Hanefîlere göre, bazý zor yolculuklarda veya þiddetli yaðmurlarda Peygamber Efendimiz (asm), meselâ öðle namazýný ikindi namazý vakti öncesine kadar, akþam namazýný da yatsý namazý vakti öncesine kadar geciktirmiþ; ve birinci vaktin içinde henüz vakit çýkmadanbirinci namazý kýldýrmýþ, hemen akabinde giren vakitte de vakit namazýný kýldýrmýþtýr. Böylece görünüþte iki namaz birleþtirilmiþ olmakla berâber; aslýnda her namaz kendi vakti içinde kýlýnmýþ olmaktadýr. Ýslâm dîni zorluklarý kolaylaþtýran, sýkýntýlarý gideren, ýztýraplarý çözen ve geniþlik veren bir rahmet dînidir. Esas olan namazýn kýlýnmasýdýr. Namazý kazâya býrakmaktansa veya büsbütün terk etmektense, bazý zorunlu hallerde bu birleþtirme kolaylýðýndan yararlanmak mümkün ve câizdir. Ancak alýþkanlýk haline getirmemeye dikkat edilmelidir. |
Allah razi olsun...
|
Gönderen: 06.07.2006 - 22:42 |
|
|
|
475 Mesaj -
|
|
|
NurBahcesi abim bir yerde okumustum Peygamber efendimiz(s.a.v)
sabah namazina kalkamayacak bir durum olursa farzini kilip yatin
diyordu acaba budami cem yapmak oluyor.Simdiden cevabiniza tesekkür ederim.
|
Gönderen: 06.07.2006 - 22:48 |
|
|
|
172 Mesaj -
|
|
|
Mesaj 2 kez düzenlendi. En son ..... tarafından, 07.07.2006 - 18:32 tarihinde.
|
Gönderen: 06.07.2006 - 22:55 |
|
|
CEM-İ TAKDİM VE CEM-İ TE'HIYR |
|
|
785 Mesaj -
|
|
|
Selamun Aleykum....
Ýslam fýkhýnýn ruhsatlarýndan biride bu meseledir. Hanefi ulemamýz Ýki namazýn cem edilip kýlýnmasýný câiz kabul etmemiþlerdir. Bunun tek istisnasý Hacc zamaný yapýlan cem yani namazlarýn birleþtirilmesidir.
1. Cemi Takdim. 2. Cemi Tehir
1. Cemi takdim: Namazý vaktinden önceye almaktýr. (Mesela öðle namazýný kýldýktan sonra öðle namazý vaktinde ve öðle namazýnýn hemen ardýna ikindiyi kýlmak) iþte bu namazýn takdim edilip öne alýnmasýdýr.
2. Cemi Tehir: Bu ise namazýn aslý vaktinden sonraya býrakýp kýlmaktýr. Yani Öðleyi kýlmayýp ikindi vaktinde kýlmaktýr. Böylece aslý vaktinden sonraya býrakýldýðýndan dolayý tehir edilmiþtir.
Bu iki vakti birleþtirip kýlma iþi yolculukta uygulanan bir ruhsattýr. Buna raðmen Hanefi ulemamýz bunun caiz olmadýðýný söylemiþ. Bu konuda gelen hadislerin suriucem yani þekli bir birleþtirme olduðunu söylemiþlerdir. Öðle namazýnýn son vaktine kadar býrakýp kýldýktan hemen sonra ikindi vakti geldiðinde Ýkindiyi de kýlmak iþte bu suriucem dir. Aslý bir birleþtirme deðilde þekli bir birleþtirme vardýr. Bir namaz son vaktinde bir namaz ilk vaktinde kýlýnmýþ olmaktadýr.
Hanefi mezhebinin dýþýndaki mezhebler bunu yani namazý birleþtirmeyi kabul etmiþlerdir. Hanefi mezhebinin bu konudaki delilleri þunlardýr;
Hanefi ulemamýz namazýn birleþtirilmeyeceði görüþünün temelini Kur'an'a dayandýrýrlar.
Namaz mü'minler üzerine belli vakitlerde yerine getirilmek üzere farz kýlmýþtýr.
Ulemamýz bu ayetten hareketle her namazýn vaktinin belli olduðunu vaktinin çýkarýlmayacaðý hükmüne varmýþlardýr.
Measselam...
Mesaj 1 kez düzenlendi. En son ~KeMaL~ tarafından, 06.07.2006 - 23:00 tarihinde.
|
Gönderen: 06.07.2006 - 22:57 |
|
|
|
475 Mesaj -
|
|
|
Abilerim kusura bakmayin cok soru sordum ama kafam karisti
Cem 2 bana kaza namazi gibi geldi acaba omu?
Birde diyelimki cem namazi kilmak zoruda kaldik ozaman nasil niyet etmeliyiz?
Selam ve dua ile
|
Gönderen: 06.07.2006 - 23:07 |
|