0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » A I L E / E Ğ İ T İ M / S A Ğ L I K » KADIN & AiLE » Kur'an açısından Aile, Kadın-erkek ve AŞK

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
ihalis su an offline ihalis  
Kur'an açısından Aile, Kadın-erkek ve AŞK
6 Mesaj


KADIN-ERKEK ÝLETÝÞÝMÝNDE DENGE

KUR'AN'DA AÞK VE SEVGÝYE BAKIÞ

"Hubb"aglasevme) kelimesi Kur'an'da 9 yerde geçmektedir. Bu ayetlerden yola çýkarak sevgi-aþk konusunu þu þekilde tasnif edebi liriz:

Allah Sevgisi-Aþký:

"Ýnsanlardan bazýsý Allah’tan baþka þeyleri O'na denk tutar da onlarý Allah sever gibi sever!

Ýman edenlerin Allah'a olan sevgi-aþklarý ise onlarýnkinden çok daha þiddetlidir-fazladýr" (2/165).

Sevgi-aþk çeþitleri:

Kadýn sevgisi, evlat sevgisi, mal-mülk-para sevgisi:

"Ýnsanlara þu þehevânî duygular tezyin edildi: kadýn sevgisi, evlat sevgisi, yýðýnla altýn gümüþ sevgisi, at sevgisi, hayvan sevgi si, ekin sevgisi. Aslýnda bunlar dünya hayatýnýn geçici menfaatleridir. Güzel sonuç ise Allah katýnda olandýr!" (3/14).

Beþerî sevgi-aþk:

"Þehirdeki bazý kadýnlar dedi ki: Azizin karýsý (Züleyha) delikanlýnýn nefsini arzulamýþ, onun sevgisi kalbini yakýp kavurmuþ Gö rüyoruz ki kadýn sapýtmýþ-çýldýrmýþ!" (12/30).

Hayýr sevgisi-aþký:

"Düþküne, yetime ve esire sevgi dolu yürekleriyle, severek (veya nefisleri adýna malý sevdikleri halde) yedirirler" (76/8)

"Gerçek iyilik, mala olan sevgisine raðmen, onu yakýnlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmýþlara, dilenenlere, kölelere vermek tir" (2/177).

Mal sevgisi-aþký:

"Malý, yýðmacasýna aþýrý seviyorsunuz!" (89/20) "Hayýr sevgisine (mala) aþýrý derecede-þiddetle düþkündür! (100/8).

Dünyalýk sevgisinin hedefi:

"Ben hayýr (mal-dünyalýk) sevgisini Rabbimi anmak için istiyorum!" (38/32).

"Ehabbe" (Sever) fiilinde ve türevlerinde de þu anlamlarý buluyoruz

Allah'ýn sevdikleri:

Tövbe edenler, temizlenenler: (9/108; 2/222), Muhsinler: (2/195; 3/134,148; 5/13), Muttakiler: (3/76; 9/4,7), Sabredenler: (3/146), Tevekkül edenler: (3/159), Adaletle hükmedenler: (5/42; 49/9; 60/8), Allah yolunda savaþanlar: (61/4), Ýmanlý, salih amel yapan, muttaki, muhsin (61/4).

Allah'ýn sevmedikleri:

Kafirler: (3/32; 30/45), Küfürde ve günahta ýsrar edenler: (2/276), Zalimler: (3/57,140; 42/40), Fesat: (2/205), Fesatçý: (5/64; 28/77), Kibirlenen (16/23), Haddi aþanlar: (5/87; 7/55), Aþýrý gidenler: (2/190), Þýmaranlar (28/76), Kendini beðenen, böbürlenen, övünen: (4/36; 28/76; 31/18; 57/23), Hain ve nankör: (4/107; 8/58; 22/38), Çok günahkar: (4/107), Ýsraf eden: (6/141, 7/31).

Allah'ýn ve Rasulünün sevgisi ile onlarýn yolunda mücadele etmek, bütün aileden, mal ve ticaretten, evlerden daha üstün gö rülmeli ve önde olmalý (9/24)

Allah'ý sevmenin ölçüsü, Peygamberimize uymak; Peygambere uymanýn sonucu Allah'ýn sevmesi ve baðýþlamasý: (3/31).

Allah'ýn affý sevilir, buna ulaþmanýn yolu: cömertlikten asla vazgeçmemek: (24/22).

Allah'ýn imaný sevdirmesi ve yardýmý: onunla kalbi süslemesi, küfrü, fýský ve isyaný çirkin göstermesi: (49/7), Allah’tan baþka gelip geçici olan hiç bir þey sevilmez: (6/76), Hapis, günahtan daha sevgili: 12/33), Allah, müminlerin sevdiði yardýmý, zafer ve baþarýyý gösterir (3/152, 61/13), Ýmana erenler temizlenmeyi severler: (9/108).

Allah ile insanýn birbirini sevmesi: (5/54).

Ýnsanýn insanlarý sevmesi: Ensar muhacirini sever (59/9); mümin, sevmeyenleri de sever: (3/119), Evlat sevgisi (12/8), insan, sevdiklerinden infak ederek insana olan sevgisini gösterir: (3/92), insanýn insaný kurtarmasýnda sevgi yetmez, Allah'ýn hidayeti gerekir: (28/56).

Ýnsanýn imana karþý küfrü (9/23), hidayete karþý körlüðü sevmesi ve tercih etmesi: (41/17).

Ýnsanlarýn dünyayý sevmesi, dünya hayatýný ahiret hayatýna tercih etmeleri: (14/3,16/107,75/20,76/27).

Ýnsanlarýn günah iþleri sevmesi: Fuhþiyatýn yayýlmasýný sevenler: (24/19), Gýybet sevmek, ölü eti sevmek gibi: (49/12), yapmadýklarýyla övül meyi sevmek: (3/188).

Ýnsanlarýn hayýr iþlerini sevmemesi: Nasihat verenlerin sevilmemesi: (7/79).

Yahudi ve Hristiyanlarýn: Biz Allah'ýn oðullarýyýz ve sevgilileriyiz demesi: (5/18).

"Mahabbet" kavramý, Hz.Musa ile ilgili olarak sadece bir ayette geçer: "Benim nezaretimde yetiþtirilmen için sana kendimden bir sevgi verdim" (20/39).

Ayetlerden anlaþýlacaðý gibi, insan sevgisini dört ana konuya yoðunlaþtýrabilmektedir: Allah'a, kendine, insanlara ve dünyalýk diðer varlýklara.

Bu yöneliþler, ayný zamanda hem olumlu hem de olumsuz olarak gerçekleþebilmekte ve ifrat tefrit yönleri olabilmektedir Sözge limi Allah sevgi sinin, Ýsrail oðullarýnda görüldüðü gibi, sadece kendi milletlerine tahsis edilmesi yanlýþ olduðu gibi, malýn, kadýnýn, dün yanýn bir ilah gibi sevilmesi de bir o derece yanlýþ olmaktadýr. Mal sevgisinin yaratýlýþta bulunmasý kabul edilebilir bir durumdur. Ne var ki bunun, cimrilik yapýlarak insanlarýn hayrýna kullanýl mamasý kadar, israf edilmesi de doðru görülmemektedir. Allah'ý seviyorum diyen insanýn, Peygamberini örnek alarak bir Müslümanlýk yaþamamasý uygun düþmemektedir.

Burada dikkat çeken ön önemli husus: Ýnsanýn, eþ, evlat ve mal sevgisi baþta olmak üzere, bütün sevgilerinin çýkýþ noktasý ola rak Allah sevgisini görmesi, sevdiklerini O'nun muhabbeti namýna sevmesi konusudur. Bu temel atýldýktan ve hedefe Allah rýzasý konul duktan sonra, bütün sevgiler ve aþklar kötüye kullanýlmaktan ve insana zarar verecek þekle dönüþmekten uzak kalmýþ olacaktýr.

Kur'an'da beþerî aþk konusu, sadece Züleyha'nýn aþýrý ilgisi ve yöneliþi þeklinde ele alýndýðý gözleniyor. Fakat bu konunun baþlý baþýna, kýssalarýn en güzeli diye tanýmlanan (12/3) bir sûrede ele alýnmasý ve uzunca sayýlabilecek bir bölümde, Züleyha'nýn ve kadýnlarýn duygularýnýn dile getirilmesi, konunun insan hayatýndaki yerine parmak basmasý açýsýndan ilgi çekicidir.

Kadýnýn aþk duygusuna kapýlmasý, sevgisini kontrol altýna alamamasý onu baþka duygularý yaþama arzusu içine atmýþ, ölçü süzce davranýþlar sergilemesine sebep olmuþtur. Bunun sonucu olarak hem kendi onuru kýrýlmýþ, arzuladýðý þeye ulaþamadýðý gibi, in sanlarýn gözündeki yüksek mertebe-den düþmüþ, hem de iftira atarak, insanlýk dýþý bir davranýþla masum bir insanýn yýllarca hapiste kal masýna sebep olmuþtur.

Adý konmamýþ aþklarýn, patlamaya hazýr bir bomba olduðu gerçeði dikkatimizi çekmektedir. Allah'a baðlantýsý olmayan bu tür kalp fýrtýnalarý, insaný bir tarafa savurabilir, nefis arzularýna kaynaklýk yapabilir ve insaný her türlü kötülüðün içine atabilir.

Masumiyet içindeki aþk ise, geçmiþinde bir kökle Yaratýcýya baðlanýr, gelecekte kurulmasý düþünülen aile gövdesiyle irtibatlan dýrýlýr ve bu aþk, mutluluk meyvesi evlatlarla taçlandýrýlýr.

Temel olarak aþk iki kýsýmda ele alýnabilir.

1.Hakiki Aþk: Kalbi, kalbin hakiki sahibi olan Allah'a yöneltme, O'nun sevgisiyle yükleme ve süsleme...

2.Mecazi Aþk: Ýnsanýn insana, dünyaya, dünyalýklara ve diðer varlýklara
duyduðu aþk, muhabbet ve ilgi...

Ýnsan sevdiklerini ve sevilmesi gerekenleri bir liste halinde alt alta yazsa...

Karþýlarýna da neden bu sýrada, sözgelimi ilk üç sýrada yer aldýðýnýn gerekçelerini saysa...

Hakiki Aþk'ýn sahibi olan Rabbimizin ilk sýrayý alacaðýnda kuþku yoktur.

Çünkü geçmiþte karþýlýksýz verdiklerinin tek sahibidir.

Ve gelecekte Rahmetiyle bol bol vereceklerinin de tek sahibidir...

Ve kalp Allah'ýn nazar ettiði, doðrudan ve en yakýndan ilgilendiði insanýn ana can merkezi durumundadýr ve burasý son derece MAHREM bir bölgedir...

Allah "Gayûr"dur.

Bu kelimeyi insan diline çevirirsek "Kýskançlýk" olarak tanýmlayabiliriz.

Biz sevdiðimiz birinin nasýl sadece bizim kalbimizde yer alýp kalmasýný istersek, tabir caizse ve benzetmek olmasýn, Cenab-ý Hak da sadece kendisine tahsis edilmesi gereken kalbin, kendisi hesaba katýlmadan baþkalarýnýn iþgaline açýlmasýna karþý ondan daha fazla gayrete gelmekte ve hoþnut olmamaktadýr.

Bu da kalbin gerçek mutluluk kaynaðýndan yoksun olmasý anlamýna gelmektedir.

Kalp ancak Hakiki Aþk olan Allah aþkýyla iki dünya mutluluðuna ulaþabilir.

Mecazi aþklar ise insaný geçici dünyada bir müddet oyalar ve beraberinde pek çok tatsýzlýðý da getirir.

Hakiki aþk güneþ gibidir. Ýnsanýn bütün ruhunu okþar besler. Mecazi aþklar ise güneþin yansýdýðý cam parçalarýna benzer. Onlara saldýran ve sarýlan bütün ruhi güzelliklerini paramparça edebilir.

Hakiki aþk orjinal cennet elbiseleri gibidir. Mecazi aþklar ise iþportaya benzeyen eski püskü eþya gibi...

Sonuç olarak, önce Allah sevilmeli, kalbimin gerçek sahibi sensin demeli sonra, "Onun namýna, O'nun muhabbeti hesabýna" diðer sevilecekleri sevmeli...

Böylesi aþk insana acý ve ýsdýrap çektirmez.

Kalplerin hakiki mutluluðu ancak Allah (C.Csevinçli ile baðlantýlý bir sevgi ile mümkün olabilir.
--------------------------------------

gelecek konu:

KUR'AN'DA ERKEK-KADIN ARASINDAKÝ BAZI ÝLETÝÞÝM VE ÝLÝÞKÝ PRENSÝPLERÝ


Gönderen: 14.10.2005 - 04:29
Bu Mesaji Bildir   ihalis üyenin diger mesajlarini ara ihalis üyenin Profiline bak ihalis üyeye özel mesaj gönder ihalis üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1519 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
mehmet-macit (39), yaser_ekinci (39), kalan (49), gulbeyaz_66 (35), rozerin (47), talias (50), gokay3406 (59), ihl43 (37), Müptela (40), wefalidost (37), hatice eyce (37), egitmenali (42), emran (41), mazo57 (59), nursel (42), meloþ (46), baltunbas (54), saklidiyar (51), nevzat (44), alitekcan (41), abraham (35), burhan724 (39), göcmen (47), Neyzen12 (50)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.64000 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.